logo

Dönüş Yolu – Son Sınır Kapısı

2013 yılında 12 günde 14 ülke 18 şehir gezdikten sonra bana; ‘şimdi neredesiniz?’ diye soran babama cevar : Kapıkule Sınır Kapısı (Araf)

ARAF: Cennet ya da Cehennem’e giremeyenlerin bekletildikleri tepenin adıdır. Sınır kapılarını da Avrupa ve Türkiye arasın da buna benzettik. Kimin cennetlik kimin cehennemlik olduğu yüzyıllardır bilinmiyor..

Bekliyoruz. Beklerken sivrisinekler bizi ısırıyor, kesin bunlar Türk sinekleridir deyip gülüşüyoruz. Halay çekiyoruz. Zaten her yerde halay çektik. Sorun değil alıştık ve artık beklenen ses duyuluyor.

-Caner: ‘işlemler tamam arkadaşlar otobüsümüze binelim’

Dışarı çıkılmadan anlaşılmıyormuş, ben hep başka bir ülkede yaşama taraftarıydım. Yaşam tarzı, imkanlar ve daha bir çok şeyin daha iyi olduğunu düşünürdüm, ama bizim galiba düzene adapte olabilme yeteneğimiz milletçe farklı. Bireysel olarak düşünürsek yurt dışında onca yaşayan var. Yaşayabilen ya da zorunlu olarak yaşayan… ama yine de kendinden kopup yaşadığı yerin zihniyetiyle var olabilen çok az insan var.

Her millet aynıdır. Türk ise her yerde Türktür.

Şimdi sadece gezip görüp kürkçü dükkanına geri dönme taraftarıyım.

Türk bayrağını görüyoruz, bir alkış tufanı kopuyor ama geçmemiz gereken bir kapı daha var.

Bir kapı çıkış, bir kapı giriş…

FreeShop’dan da alışverişler yapılsın ve 3 Medeniyete Başkent olan şehir önce sana geliyoruz.

Alibeyköy Cep Otogarı’na varıyoruz.İstanbul’da inecek olan arkadaşlarımızla vedalaşıldı.

Gülşah’ın babasıyla tanıştık. Baba-kız ne çok benziyorlarmış birbirlerine… İzmir’e gidecek olan arkadaşlarımızı da burada indirdik. Bir bölümü yine bizimle halkalıya kadar geldi. Onların Anadolu Yakası’nda inmeleri daha kolaylık elbet.

Ardından Ankara’dayız.

Beni kardeşim almaya geldi. Bir karşılayanım var ne güzel.

Arkadaşlarımızla vedalaştık, şoförümüze sağ salim bizi yurdumuza getirdiği için teşekkür ettik

ve en önemlisi Caner DURUKAN‘a Teşekkür ederek Ankara-Mersin otobüs saatlerini öğrenmeye gittik.

Tanrımmm… En yorucu yolculuğum bu olsa gerek. Şimdi 6 saat nasıl çekilir!

Sen 9000km gez,6 saat OFF’la PUFF’la…

Yol o kadar uzun geldi ki anlatamam…

Sonunda Mersin’deyim.

Nemli havasıyla,uyutmayan sıcağıyla ohh bee bir başkadır benim memleketim dedim ve siteye girerken eğilip toprağımı öptüm. Eve girdiğimde de ilk işim çeşmeden su içmekti.

Nokta.

Şimdilik nokta.

Ama üç noktalar halen mevcut…

Gidecek, görecek bir çok ülke, şehir var daha.

Başladın mı sonu gelmez,

Yazmanın da…!

Başka bir Gezi’de buluşmak üzere…

AVSAT ve INTERBUS‘a Sevgilerle.

Bu arada Interbus programını merak eden ya da katılmak isteyenler için interbustur.com adresinden tüm detaylara ulaşabilirsiniz.

Interbus seyahatim sırasında gidilen şehirlerdeki anılarımı, izlenimlerimi ve yorumlarımı okumak için diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.